Domiciliëring van betalingen

Wat is een domiciliëring

Een domiciliëring zorgt ervoor dat Pidpa de betaling van je factuur automatisch regelt met je financiële instelling kort na de vervaldatum van je factuur. Je ontvangt enkel je factuur met de jaarlijkse afrekening op papier (de klanten met een ondernemingsnummer ontvangen nog steeds alle facturen op papier). Op de verbruiksfactuur wordt het bedrag en de periode vermeld waarop je de volgende tussentijdse facturen mag verwachten. Zo weet je ook zonder brief wanneer we de tussentijdse facturen aan je financiële instelling aanbieden.

Uiteraard bezorgen we je jouw tussentijdse facturen per brief als je dit wenst. Hiervoor vul je het formulier onderaan deze pagina in. Je kan je voorkeur altijd wijzigen.
Opgelet! Indien je gekozen hebt voor maandelijkse tussentijdse facturen, kan je geen afdruk op papier vragen.

Aanvragen van een domiciliëring

Hoe vraagt u een domiciliëring aan?

  • Geef uw IBAN en BIC code door aan Pidpa via online formulier, of via ons contactcenter, tijdens de kantooruren (tussen 8.00 uur en 17.00 uur) op het gratis nummer 0800 90 300 (optie 1).
  • Wij bezorgen u een gepersonaliseerd mandaatformulier.
  • Bezorg ons dit formulier ingevuld en ondertekend terug.

Hoe weet u of uw domiciliëring in orde is?

  • Als uw eerstvolgende factuur een tussentijdse factuur is, ontvangt u van ons een brief ter bevestiging.
  • Als uw eerstvolgende factuur een verbruiksfactuur is, zal op deze verbruiksfactuur uw domiciliëring vermeld staan.

Aanvraag domiciliëring 

 

Share