Uw kraantjeswater verdient alle aandacht

Uw kraantjeswater is een voedingsmiddel dat streng wordt gecontroleerd. Op vraag van de overheid doet Pidpa dat:

  • daar waar wij uw drinkwater produceren
  • onderweg naar u toe in ons distributienet
  • en bij u thuis. 

Elke dag neemt Pidpa waterstalen op willekeurig gekozen adressen om nadien te laten analyseren in het laboratorium.

Benieuwd naar de juiste samenstelling van het water bij u thuis. Neem een kijkje op www.pidpa.be/gemeente en 'gemiddelde watersamenstelling en geef uw straat in. Wij hebben niets te verbergen. Integendeel, wij zijn trots op de kwaliteit die wij leveren.

Hoed u voor 'handige verkooptrucs'

U hebt er waarschijnlijk al van gehoord: bedrijven die een waterstaal vragen en u een duur waterbehandelingstoestel proberen verkopen.

En dat terwijl Pidpa-water drinkwater is van de beste kwaliteit.

Laat u niet vangen door verkoopstrucjes.

'Handige' verkopers nemen een glaasje water. En ja hoor, na enkele seconden kleurt dit water bruin of zwart of…. Geschrokken? Dat hoeft niet. Ontdek hier hoe zij te werk gaan!

Weet goed wat u ondertekent

Vraag bedenktijd alvorens een overeenkomst of bestelbon te ondertekenen en informeer u zo nodig  bij Pidpa (T 0800 90 300). Zet nooit uw handtekening onder een document waarin staat dat u de 'verkoper' heeft uitgenodigd om thuis langs te komen. U loopt dan immers het risico om uw recht, om de koop-verkoop te herroepen binnen een termijn van 7 dagen, te verliezen.

Een klacht indienen

Wil u klacht neerleggen tegen agressieve of misleidende marktpraktijken, dan kan dit bij de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie, via deze link.

Twijfelt u? 

  • Medewerkers van Pidpa zijn makkelijk te herkennen aan hun kledij, hun voertuig en hun legitimatiebewijs dat zij op uw vraag voorleggen. 
  • Of neem contact op met de gratis klantenservicelijn van Pidpa 0800 90 300 – optie 1.  Zij kunnen u vertellen dat de persoon die zich bij u aanbiedt, al dan niet  een Pidpa-medewerker is.

 

Share