Meestgestelde vragen: Pidpa wordt enige drinkwaterleverancier in Boechout, Kapellen en Kontich

Ondertekening samenwerking water-link - PidpaVandaag is Pidpa de waterleverancier voor Vremde (deelgemeente van Boechout), voor Waarloos (deelgemeente van Kontich) en voor de gemeente Kapellen (met uitzondering van Hoogboom, Zilverenhoek en De Sterre). ​

Op 18 mei 2018 ondertekenden Pidpa en water-link een samenwerkingsakkoord. Beide bedrijven investeren de komende jaren 42 miljoen euro om hun onderlinge transportinfrastructuur te versterken. Daardoor verhoogt de leveringszekerheid van drinkwater in de provincie Antwerpen.

Daarnaast draagt water-link op 1 januari 2019 haar drinkwateractiviteiten over aan Pidpa voor Boechout, Kapellen en Kontich zodat Pidpa de waterleverancier wordt voor het ganse grondgebied van deze gemeenten.

Verandert er iets? Hieronder vind je alvast een aantal antwoorden op je vragen! Vind je iets niet terug? Contacteer ons dan via water-link of  Pidpa.

 

Algemeen 

 

Facturatie en aanrekening 

Technisch 

 

Contact 

 

 

Algemeen

 

Waarom veranderen Boechout, Kapellen en Kontich op 1 januari 2019 van waterbedrijf?

Op 18 mei 2018 ondertekenden Pidpa en water-link een samenwerkingsakkoord. Beide bedrijven investeren de komende jaren 42 miljoen euro om hun transportinfrastructuur voor drinkwater te versterken. Daarnaast wil water-link haar drinkwateractiviteiten in de gemeenten Boechout, Kapellen en Kontich aan Pidpa overdragen. Een stap vooruit voor de gemeenten, voor de beide waterbedrijven maar vooral voor de gebruikers: zo kunnen zij over heel de gemeente rekenen op dezelfde dienstverlening.

 

Moet ik als klant iets doen?

Water-link vraagt in november 2018 je meterstand op. Op basis hiervan zal  je slotfactuur bij water-link worden opgemaakt. Op 1 januari 2019 neemt Pidpa over en stuurt je in januari 2019 een welkomstbrief met meer informatie.

 

Waar kan ik de tarieven raadplegen?

De tarieven van water-link vind je hier. Voor de tarieven van Pidpa klik je op deze link

 

Ik heb een nieuwe drinkwateraansluiting aangevraagd. Wie moet ik nu contacteren?

Wanneer de uitvoering van je nieuwe drinkwateraansluiting is gepland in 2018, neem je contact op met water-link. Voor nieuwe aansluitingen in 2019 kan je bij Pidpa terecht.

 

Ik heb overnamedocumenten gestuurd aan water-link. Moet ik nu iets doen?

Neen. Dat brengen wij voor je in orde. De vertrekkende klant ontvangt een slotfactuur en de nieuwe klant een welkomstbrief met alle informatie.

 

 >> terug naar meestgestelde vragen 'algemeen'

 

 

Facturatie en aanrekening

 

De meterstand op mijn slotfactuur verschilt van de werkelijke meterstand op 31 december 2018. Hoe komt dat?

Water-link maakt op basis van de meterstand, die je doorgaf in november of december, een schatting van je verbruik t.e.m. 31 december 2018. Pidpa rekent jouw waterverbruik aan vanaf 1 januari 2019, startend vanaf deze laatste meterstand.

 


Ik heb geen meterstand doorgegeven. Moet ik nog iets doen?

Water-link heeft je via brief gevraagd om je meterstand door te geven. Nadien is een meterlezer ter plaatse geweest. Indien je op dat ogenblik niet thuis was, heeft hij een kaartje achtergelaten met de vraag om alsnog je meterstand door te geven. Wanneer water-link geen reactie heeft  ontvangen vóór 13 december 2018, wordt een schatting gemaakt.

 

 
Ik heb een vraag over mijn (water-link)factuur. Wie contacteer ik?

Ook in 2019 kan je nog terecht bij water-link voor vragen over facturen die je van water-link in 2018 ontving.

 

Ontvang ik mijn jaarlijkse verbruiksfactuur nog op hetzelfde moment?

Het opvragen van je meterstand hangt af van waar je woont. De eerste verbruiksfactuur van Pidpa ontvangen de inwoners van Kapellen in juni 2019, de inwoners van Kontich in september 2019 en de inwoners van Boechout in januari 2020.

 

Ik ontving mijn facturen via Doccle bij water-link. Kan dit ook bij Pidpa?

Voorlopig biedt Pidpa geen facturen via Doccle aan. Je kan wel kiezen voor elektronische facturatie. Hoe doe je dat ? Heel eenvoudig. Door hier te klikken, kan je je inschrijven voor het ontvangen van elektronische facturen.  Beschermde klanten hoeven geen domiciliëring te hebben om maandelijks tussentijdse facturen te kunnen ontvangen.

 


Kan ik maandelijks blijven betalen?

Dat kan. Pidpa vraagt dat je hiervoor een domiciliering aanvraagt via deze link. Geef bij het aangaan van de domiciliëring aan dat je maandelijks facturen wenst te ontvangen.

 


Wordt mijn domiciliëring automatisch overgezet?

Spijtig genoeg is dat niet mogelijk. Bij je welkomstbrief vind je een formulier om bij Pidpa een nieuwe domiciliëring aan te gaan. Bezorg dit formulier ondertekend terug en Pidpa doet de rest.

 


Wat met het sociaal tarief?

Ook hieraan verandert niets. De werkwijze blijft dezelfde als vroeger.

 

>> terug naar meest gestelde vragen 'Facturatie en aanrekening'

 

 

Technisch

 

Kan ik mijn watermeter behouden?

Natuurlijk! Hier verandert niets.

 

Wie moet ik contacteren bij technische problemen?

Tot en met 31 december 2018 contacteer je water-link. Vanaf 1 januari 2019 kan je hiervoor terecht bij Pidpa

 

Heeft dit gevolgen voor de kwaliteit van mijn drinkwater of de afstelling van mijn toestellen?

Neen, hieraan verandert niets.

 

>> terug naar meest gestelde vragen 'technisch'

 

 


Contact

 

Hoe kan ik Pidpa of water-link contacteren?

Water-link contacteer je via https://www.water-link.be/contact.
Pidpa contacteer je via https://www.pidpa.be/vragen.

 >> terug naar overzicht meest gestelde vragen